enova365 została dostosowana do indywidualnych potrzeb klientów, dlaczego dostępna jest w dwóch wersjach, w zależności od sposobu prowadzonych rozliczeń. Pierwsza to Księga Przychodów i Rozchodów tzw. KPiR- przystosowana dla firm, które prowadzą księgowość w formie uproszczonej. Wariantem drugim jest pełna księgowość, czyli Księga Handlowa. Obie wersje są na bieżąco aktualizowane i dostosowywane do wszystkich zmian prawnych.
Co ważne, system enova365 z łatwością dostosowuje się do aktualnej struktury firmy. Dzięki wersjom o różnej funkcjonalności nie trzeba kupować nic na wyrost. Kiedy firma się rozwija – system enova365 rośnie razem z nią, a kolejne rozszerzenie funkcjonalności jest dostępne od ręki
Inteligentne mechanizmy księgowania
Obsługa podzielnych płatności (Split payment)
Tworzenie wszystkich rodzajów JPK i wysyłkę do bramki Ministerstwa
Maksymalne zautomatyzowanie powtarzalnych czynności
Maksymalne zautomatyzowanie powtarzalnych czynności
Definiowanie, realizacja ustalonych procesów w obszarze przetwarzania dokumentów
Moduł Księga Podatkowa dedykowany jest firmom prowadzącym uproszczoną księgowość z wykorzystaniem księgi przychodów i rozchodów. Dzięki możliwości przechowywania danych w jednym miejscu, umożliwia łatwiejsze przygotowywanie sprawozdań oraz oszczędzenie czasu na zaksięgowanie wystawionych dokumentów. Program gwarantuje zgodność z polskimi przepisami oraz intuicyjną obsługę systemu, co przekłada się na efektywną i sprawniejszą pracę księgowego.
Moduł posiada następujące funkcjonalności:
Funkcja umożliwia prowadzenie księgowości uproszczonej według dokumentów danego typu – zakupu, sprzedaży itd. Zapisy księgowe są numerowane chronologicznie w ciągu roku obrachunkowego.
Zapewnia wygodne prowadzenie uproszczonej ewidencji przychodów podmiotów rozliczających podatek dochodowy na zasadzie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Funkcja pozwala na sporządzenie oraz wydruk dokumentacji dotyczącej zaliczek na podatek dochodowy dla jednego lub wielu właścicieli.
Służą do wysyłania deklaracji elektronicznych: VAT-7, VAT-7K, VAT-7D z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego lub niekwalifikowanego. Wszystkie deklaracje zapisywane są w systemie automatycznie wraz z potwierdzeniem odbioru oraz historią transmisji.
Umożliwiają ewidencję dokumentów VAT, rejestrów VAT, deklaracji VAT-7, VAT-UE i deklaracji dochodowych.
Zawierają wzory not odsetkowych, potwierdzeń salda, ponagleń zapłaty, przelewów (w tym elektronicznych)
Pozwalają na stworzenie szablonów dokumentów z domyślnymi danymi, np. stawką VAT, kontem księgowym, opisem, podmiotem. Znacząco redukują czas wprowadzania dokumentów do systemu.
Umożliwia tworzenie prognoz płatności na podstawie terminów płatności w danym okresie oraz wprowadzanie planów przepływów finansowych w ujęciu szczegółowym lub globalnym.
Rodzaj notatnika do ewidencjonowania zapisów księgowych i dokumentów służący weryfikacji i wprowadzaniu poprawek przed ich zatwierdzeniem. Użytkownik oznacza dokumenty w odpowiedni sposób (np. do wyjaśnienia, wprowadzony), co daje gwarancję poprawnego zarządzania dokumentami.
Pozwalają na obliczenie i wygenerowanie bilansu przedsiębiorstwa i przygotowanie zestawień bieżących wyników działalności.
enova365 Księga Handlowa dedykowana jest księgowaniu z wykorzystaniem planu kont. Narzędzie to pozwala na między innymi na sporządzanie bieżących i okresowych sprawozdań i deklaracji oraz ewidencjonowanie dokumentów. Dzięki Księdze Handlowej biuro usprawnia swoją codzienną pracę, szczególnie w wymagających okresach takich jak zamknięcie miesiąca czy roku obrachunkowego. Dzięki automatyzacji ewidencjonowania dokumentów, biuro oszczędza czas jednocześnie mając pełną kontrolę nad działalnością.
W Księdze Handlowej znajdziemy funkcje takie jak:
Służy prowadzeniu zapisów księgowych w postaci jednego dziennika lub wielu
sub-dzienników gromadzących dokumenty danego typu.
Zapewnia automatyczne przeksięgowanie dokumentów do dziennika.
Pozwala na przeglądanie zapisów na kontach z dowolnego okresu oraz tworzenie sald i obrotów kont syntetycznych i analitycznych.
Zapewniają automatyczne tworzenie deklaracji zaliczki na podatek dochodowy na zasadach ogólnych bądź liniowych oraz CIT-8 na podstawie zdefiniowanych zestawień księgowych.
Umożliwiają wysyłanie elektronicznych deklaracji (VAT-7, VAT-7K, VAT-7D) z podpisem kwalifikowanym lub niekwalifikowanym do systemu podatkowego. Wszystkie deklaracje są automatycznie zapisywane wraz z potwierdzeniem odbioru i historią transmisji.
Służą do tworzenia dekretów księgowych różnych typów i definicji dokumentów w oparciu o plan kont.
Rodzaj notatnika do ewidencjonowania zapisów księgowych i dokumentów służący weryfikacji i wprowadzaniu poprawek przed ich zatwierdzeniem. Użytkownik oznacza dokumenty w odpowiedni sposób (np. do wyjaśnienia, wprowadzony), co daje gwarancję poprawnego zarządzania dokumentami.
Umożliwia tworzenie prognoz płatności na podstawie terminów płatności w danym okresie oraz wprowadzanie planów przepływów finansowych w ujęciu szczegółowym lub globalnym.
Służy do ewidencjonowania dokumentów podlegających księgowaniu takich jak listy płac, polisy ubezpieczeniowe, faktury VAT, memoriały, dokumenty amortyzacji i inne. Umożliwia ewidencję VAT zakupów i sprzedaży. Pozwala na rozliczenie VAT metodą kasową lub memoriałową oraz automatycznie sporządza kwartalną lub miesięczną deklarację VAT-7.
Umożliwia importowanie dokumentów zakupu, sprzedaży, wyciągów bankowych, raportów kasowych i innych. Obsługuje pliki txt, xml i enovaTXT.
Ułatwienie dotyczące firm posiadających wiele oddziałów. Dzięki tej funkcji dla każdego oddziału możliwe jest przyporządkowanie kontrahentów, dokumentów rozliczeniowych, delegacji, zestawień księgowych itd. Posiadamy dowolność przyporządkowania kont do oddziałów czy różnicowania nagłówków dla oddziałów. Możemy też rozliczać amortyzację według oddziału oraz umieszczać numery procedur ISO na wydrukach.
Finanse i księgowość w enova365 from enova365 on Vimeo.
zawsze dostarczone na czas aktualizacje funkcjonalności dostosowane do obowiązujących przepisów
dzięki dopasowanym rozwiązaniom, moduł pozwala na dopasowanie rozwiązań do indywidualnych potrzeb
tworzenie zestawień opartych o zróżnicowane elementy, pozwalające na zwiększenie efektywności firmy
maksymalne zautomatyzowanie powtarzalnych, cyklicznych czynności księgowych pozwala zaoszczędzić czas
program pozwala na przeglądanie aktualnych danych z rachunku bankowego oraz kontrolować i wykonywać operacje bankowych
inteligentny system ułatwia rozliczanie rozrachunków, monitorowanie zaległości w płatnościach i windykację
Program księgowy enova365 umożliwia utworzenie wszystkich rodzajów plików JPK zgodnych z obowiązującymi schematami. Dodatkowo, gotowe dokumenty można łatwo wysłać do oficjalnej lub testowej bramki Ministerstwa Finansów bezpośrednio z poziomu systemu enova365.
enova365 usprawnia codzienną pracę, zamykanie miesiąca oraz roku obrachunkowego. Oprócz podstawowych funkcji systemu księgowego, oferuje narzędzia, które automatyzują proces ewidencjonowania dokumentów oraz operacji gospodarczych (enova365 Księga Handlowa). Pozwala prowadzić ewidencję majątku firmy (enova365 Księga Inwentarzowa) oraz księgowość w uproszczonej formie (enova365 Księga Podatkowa).
enova365 zapewnia kompleksowe wsparcie dla działów księgowych i finansowych w przedsiębiorstwie. Program jest nowoczesnym narzędziem ERP dla wszystkich księgowych, dedykowany by usprawnić nie tylko codzienną pracę, ale również i zamykanie miesiąca czy roku obrachunkowego. Ewidencja VAT, Ewidencja Środków Pieniężnych, Ewidencja dokumentów, Zestawienia księgowe, Schematy księgowe oraz Ewidencja JPK są dostępne w jednym programie, w jednym miejscu.
Chcesz zautomatyzować księgowość w swojej firmie, ale masz wątpliwości jakie narzędzie wybrać? Zostaw nam wiadomość, a ekspert Arena Digital wesprze Cię profesjonalną poradą. Poznasz zalety modułu Finanse i Księgowość, zanim podejmiesz decyzję o wdrożeniu.